Kwaliteitsplein
Image default
Gezondheid

Wil jij weer lekker in je vel zitten? Deze tips helpen je direct!

Zit je al een tijdje niet lekker in je vel? Deze tips van Nick de Waard gaan je absoluut verder helpen. Wil je nog meer tips lezen? Bekijk dan dit artikel over niet lekker in je vel zitten.

1. Zorg deze zomer voor je mentale gezondheid door naar buiten te gaan.

Blootstelling aan natuurlijk zonlicht verhoogt de niveaus van vitamine D en serotonine, waarvan bekend is dat ze je humeur verbeteren. Even naar buiten gaan, de rozen ruiken, het zand onder je tenen voelen of naar een zonsondergang kijken kan een gevoel van rust en welzijn geven. Pak een nieuwe buitenhobby op waar je 30 minuten in de zon kunt doorbrengen. Of het nu gaat om tuinieren, wandelen of paddleboarden, tijd buitenshuis doorbrengen is een essentieel onderdeel van zelfzorg.

2. Neem de tijd om te ontspannen door uw vakantietijd te gebruiken.

Velen van ons gebruiken betaalde vakantietijd om taken in huis uit te voeren die we tijdens onze drukke werkweken verwaarlozen. In plaats van de kast op te ruimen, de garage te organiseren en langverwachte afspraken bij te wonen, kunt u uw vakantie gebruiken om te genieten. Dergelijke activiteiten kunnen bestaan ​​uit het lezen van een boek thuis of het reizen naar een nieuwe plek voor een dag. Uw vakantietijd moet worden besteed aan ontspannen en genieten van tijd weg van uw takenlijsten.

3. Richt uw energie opnieuw op door een uitje te plannen.

De stad uit gaan en een verandering van omgeving ervaren is een geweldige manier om te ontspannen en je energie weer op het heden te richten. Of het nu gaat om een ​​overnachting of een internationale reis van meerdere weken, ontsnappen aan de dagelijkse sleur kan u helpen uw hoofd leeg te maken en uw humeur een boost te geven. Dit kan u enorm helpen bij uw terugkeer naar huis, terug naar uw dagelijkse routine.

4. Zorg voor een gezond slaapschema voor de geestelijke gezondheid.

Alleen omdat de school uit is voor de zomer en uw kinderen laat op kunnen blijven en uitslapen, betekent niet dat ze dat moeten doen. Als u een ouder bent, probeer dan een gezond en stabiel slaapschema voor uzelf en uw kinderen aan te houden, ongeacht werk- en schoolschema’s. Het wordt aanbevolen dat we 8-10 uur ononderbroken slapen, omdat slaaphygiëne een essentieel onderdeel is van onze geestelijke gezondheid.

https://nickdewaard.nl/niet-lekker-in-je-vel-zitten/

Gerelateerde artikelen

Wat is oedeemtherapie in Den Bosch

Behandeling van de hernia: voornaamste alternatieven

Handige dingen om te weten over je e-smoker