Tips bij het inhuren van een SEO specialist

Een SEO specialist die werkt

Het uitvoeren van een complete SEO analyse door een SEO specialist is een ingewikkeld onderdeel van SEO. Dit komt doordat het veel verschillende facetten belicht van een website waardoor de specialist die de analyse uitvoerd van veel verschillende onderdelen verstand moet hebben. Een SEO analyse is vaak een uitgebreide analyse waarmee de SEO content, de technische SEO en het linkbuilden van een website wordt geanalyseerd.

Om een goede SEO analyse uit te voeren moet de specialist over veel kennis beschikken wanneer het aankomt op zoekmachine optimalisatie. In dit artikel zal ik verder ingaan op de verschillende onderdelen van zoekmachine optimalisatie zodat ook jij een goede SEO analyse kunt uitvoeren.

Wat is SEO?

SEO is een proces waarbij een bedrijf zijn website optimaliseert om hogerop in Google en de andere zoekmachines te komen. Het bedrijf wilt idealiter hogerop komen op relevante zoekwoorden waardoor ze relevante bezoekers kunnen verkrijgen op de website. Deze bezoekers kunnen eventueel een aankoop doen op de website of een contactformulier invullen.

Op deze manier is SEO een marketingkanaal dat voor verschillende doeleinden kan worden ingezet. Wanneer de doelstelling van een bedrijf vooral draait om het verkrijgen van meer kwalitatieve leads is SEO ook een geschikt kanaal hiervoor.

Het begin van een SEO traject

Aan het begin van een SEO traject is het van vitaal belang om een correcte strategie op te stellen voor de website die moet worden geoptimaliseerd. Deze website moet nauwkeurig worden nagetrokken. Dit wordt in veel gevallen gedaan door een uitgebreide SEO analyse waarbij alle onderdelen van de SEO worden nagetrokken.

De strategie van een SEO traject wordt door een aantal belangrijke onderdelen bepaald. Als eerste wordt het bepaald door het zoekwoordonderzoek dat wordt uitgevoerd. Door middel van een zoekwoordonderzoek kan een bedrijf bepalen op welke zoekwoorden ze hoger in Google willen ranken. Deze zoekwoorden moeten weinig concurrentie hebben maar tegelijkertijd wel veel op worden gezocht. 

De zoekwoorden moeten daarbij ook relevant zijn aan het bedrijf en de diensten of producten die het bedrijf verkoopt. In het geval dat de zoekwoorden relevant zijn is de kans ook gelijk hoger dat, wanneer ze op de website terecht komen, de kans groter is dat ze een aankoop doen.

De SEO analyse moet al deze onderdelen ook meenemen om tot een correcte strategie te komen.

Dit artikel is geschreven door Ralf van veen. Ralf van Veen is werkzaam voor ralfvanveen.com en is een SEO specialist in alle onderdelen van SEO.

Voor meer info : https://ralfvanveen.com/seo-specialist