CRM ook wel klantenrelatie beheer genoemd is een strategie die u kunt toepassen op uw hele bedrijf en organisatie. Het wordt gebruikt om de winstgevendheid en opbrengsten te verhogen en de kosten te verminderen. Als CRM juist is geïmplementeerd krijgt uw bedrijf door CRM een inzicht in uw klanten, de kansen die er zijn en de waarde van een klant. Ook zorgt het ervoor dat de klanten ervaring en klantentrouw zal verbeteren. Waarom is het belangrijk voor uw organisatieHet is een tool om bestaande klanten te behouden en zelfs nieuwe klanten te verkrijgen. In de concurrerende markt van nu, met zo veel verschillende diensten en producten waaruit de klanten uit kunnen kiezen zijn de klanten erg kieskeurig geworden. Daarom is het erg belangrijk om de puntjes op de i te zetten en uw klanten de beste ervaring mogelijk te geven. Elke klant is anders en heeft andere behoeftes. Met CRM kunt u precies aan deze behoeften uw aanbod op afstemmen. Dus wat kan CRM precies voor u betekenen?Wanneer u als bedrijf elke interactie door de ogen van uw klanten ziet, kunt u ervoor zorgen om uw klanten de beste ervaring aan te bieden. Zo kunt u zien waar de klanten moeite mee hebben of ergens tegen aan liepen. Hierdoor kunt u het vertrouwen tussen u en uw klanten sterk verbeteren. CRM software zoals bijvoorbeeld de die van www.webcrm.com/nl brengt allerlei verschillende informatie van al de afdelingen van uw bedrijf samen om zo van elke klant een complete totaalbeeld te creëren. Hierdoor kunnen uw werknemers of medewerkers die contact hebben met de klanten rechtstreeks alle informatie van bijvoorbeeld de afdeling verkoop, klantenservice of marketing er bij pakken en direct de klanten helpen. Hoe werkt CRM?Veel mensen denken dat CRM alleen een technologie is, of een tool. Hoe ontwikkeld en geweldig een stuk technologie is, zonder de juiste strategie of plan kun je er niet de volle potentie uit halen. CRM stelt de klanten centraal. Met een strategie dat gericht is op de ervaring van de klanten kunt u duidelijke doelen opstellen om een betere ervaring voor uw klant te creëren. Een positieve klanten ervaring is een belangrijk onderdeel van uw strategie. Als een klant ontevreden is over de klantervaring kan de klant weg gaan en als de ervaring positief is creëert dit klantentrouw. Automatiseren van processenEen bedrijf heeft te maken met processen die bedrijfsgericht zijn en klantgericht. Processen zoals budgettering of planning zijn bedrijfsprocessen en processen als klantenservice, marketing of verkoop zijn klantgericht. Een CRM strategie focussed zich op de klantgerichte kant en verbetert deze, zodat ze perfect aan sluiten aan de wensen van elke klant. |
Voor meer info : http://www.webcrm.com/nl |