Kwaliteitsplein
Image default
Aanbiedingen

Waar reclame zich verbergt, of 10 factoren van de afwezigheid ervan in zoekmachines

online marketing seo

“Waar is mijn advertentie?” – een van de meest gestelde vragen die accountmanagers van online bureaus van klanten horen over het weergeven van contextuele advertenties in zoekresultaten.

  • Geduld, alleen geduld. Als de campagne nieuw of bijgewerkt is, wordt deze enkele uren gemodereerd en vervolgens geactiveerd.
  • Dichter bij het onderwerp. “The Best” is niet hetzelfde als “goede cosmetica”. Zoekadvertenties worden gelanceerd voor een specifieke lijst met zoekopdrachten. Als er geen doel is om het budget leeg te maken, proberen experts indrukken op soortgelijke en brede uitdrukkingen te vermijden.
  • Het gaat om geld. Of beter gezegd, in hun beperkte aantal. Het campagnebudget of de daglimieten zijn mogelijk op.
  • Wie regeert er? Met automatische strategieën verdeelt het systeem zelf vertoningen gedurende de tijdsperiode, het kan de advertentie op verzoek wel of niet aan de gebruiker tonen. Met een handmatige strategie (met een minimumlimiet van 300 euro / dag) is het ook mogelijk om advertentie-impressies gedurende de dag tijdelijk op te schorten in een gedistribueerde weergavemodus.
  • Slechte concurrenten. En hun hoge tarieven, waarbij ons tarief niet genoeg is om op de eerste pagina te laten zien. De tweede en volgende vertoningen zijn dynamisch, dat wil zeggen, het roulettewiel opnieuw – zullen we onze advertentie zien of niet.
  • We worden niet gewaardeerd. De kwaliteit van de advertentie is volgens Google laag, en zelfs met een voldoende bod zullen we de drempel om in de speciale plaatsingsblokken en gegarandeerde vertoningen op de eerste pagina te komen, niet overwinnen. Het gebeurt bijvoorbeeld bij het adverteren op verzoek van concurrerende merken: de gebruiker is op zoek naar een “hond”, en wij bieden hem “katten” aan.
  • Ben je aan het rusten? Rust wat uit. Als je naar Brugge bent gegaan, zul je geen advertentie zien voor je “Meir cafe” geotargeting Antwerpen.
  • Dit is niet het juiste moment. Het is niet altijd gepast om dagelijkse 24-uurs advertentievertoningen op te nemen. We kunnen een schema afspreken dat moet worden aangehouden bij het zoeken naar advertenties.
  • We mikken niet op jou. Als meisjes onder de 23 zich slecht gedroegen op de site, hebben we het percentage voor deze sociaal-demografische groep met “minus 100%” aangepast. Als u zich in een segment bevindt, probeer dan naar een advertentie te zoeken vanaf de telefoon van een vriend of in de “incognitomodus”. De aanpassingen kunnen ook van invloed zijn op sitepubliek en mobiele gebruikers.
  • Al genoeg! Soms stopt Google met het weergeven van een advertentie aan gebruikers die de advertentie herhaaldelijk hebben gezien maar er nooit op hebben geklikt. Onze klant, die constant op advertenties controleert in de zoekopdracht, is daar een van. Dergelijk gebruikersgedrag heeft een negatieve invloed op de CTR (klikfrequentie) van uw advertentie en is in strijd met de belangen van zoekmachines.

De bovenstaande lijst is niet volledig, maar naar mijn ervaring dekt deze ten minste 90% van de factoren van het ontbreken van advertenties in de zoekresultaten.

https://www.webdeveloper.today/2021/09/

https://webdevelopmentapp.com/nl/online-marketing.html