Het fundament is de heatmap

maart 23, 2015 0 Comment

Ben je al een tijd benieuwd naar het aantal bezoekers in jou winkel van het afgelopen jaar, een passanten teller kan dit mogelijk maken voor jou als winkelier. Crumbbase biedt voor jou meerdere services aan die deze gegevens boven tafel kunnen halen. Als je benieuwd bent naar retail statistieken kun je ook hier terecht. Crumbbase is ook gespecialiseerd in het ontwikkelen van een heatmap voor allerlei soorten winkels. Deze speciaal ontwikkelde map kan ervoor zorgen dat je een goed inzicht krijgt waar klanten zich voornamelijk bevinden in jou winkel en hoelang zij zich hier bevinden. Als je de verkregen data goed analyseert kun je ervoor zorgen dat je winkel zo wordt aangepast dat belangrijke producten komen te staan in gebieden waar de klanten zich voornamelijk bevinden.

Een optimalisatie van jou winkelrichting kan voor een positieve boost zorgen van je omzet.Een heatmap kan ook gemaakt worden online, dus volledig gericht op jou website van je bedrijf. Door de informatie van deze informatie goed te gebruiken in combinatie met analytics kan je heel ver komen voor de optimalisatie van je website. Experts hebben vastgesteld dat consumenten in een soort F-vorm een webpagina scannen, dus zorg ervoor dat belangrijke informatie op jou website binnen deze F-vorm komt te staan. Informatie die wat minder relevant is kan je ergens onderaan of aan de zijkant van een webpagina plaatsen. Een heatmap zou dus eigenlijk het fundament moeten zijn voor een optimale winkelinrichting en beleving. Uit onderzoek is gebleken dat bedrijven die hun inrichting aanpassen op verkregen data meer omzet generen dan bedrijven die dit niet doen en een winkel inrichten op basis van hun onderbuik gevoel. Bij het ontwikkelen van zo’n heatmap is het belangrijk dat je goed wordt begeleid, een extern bedrijf inschakelen levert vaak een groter succes op dan wanneer bedrijven heel dit proces zelf in handen nemen.

Voor meer info : http://www.crumbbase.nl/